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dc.contributor.authorRieger, Karl-Josefde
dc.contributor.authorSchiehlen, Wernerde
dc.date.accessioned2012-12-12de
dc.date.accessioned2016-03-31T08:17:03Z-
dc.date.available2012-12-12de
dc.date.available2016-03-31T08:17:03Z-
dc.date.issued1994de
dc.identifier.other377531677de
dc.identifier.urihttp://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:93-opus-80194de
dc.identifier.urihttp://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/4524-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.18419/opus-4507-
dc.description.abstractHardware-in-the-loop simulation is shown to be a valuable tool for designing and testing controllers for active vehicle suspensions. The vehicle is modeled as a multibody system, whereas the electronic and hydraulic parts of the suspension are actuated on a test bed. A comparison between an active and a passive suspension shows higher performance of the active suspension with respect to low frequency excitation.en
dc.language.isoende
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessde
dc.subject.classificationFahrwerk , Radaufhängung , Mehrkörpersystemde
dc.subject.ddc620de
dc.titleActive versus passive control of vehicle suspensions - hardware in the loop experimentsen
dc.typeconferenceObjectde
ubs.fakultaetFakultät Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnikde
ubs.institutInstitut für Technische und Numerische Mechanikde
ubs.opusid8019de
ubs.publikation.sourceBurrows, Clifford R. (Hrsg.): The active control of vibration. London : Mechanical Engineering Publ., 1994. - ISBN 0-85298-916-4, S. 93-100de
ubs.publikation.typKonferenzbeitragde
Enthalten in den Sammlungen:07 Fakultät Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik

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