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http://dx.doi.org/10.18419/opus-4507
Autor(en): | Rieger, Karl-Josef Schiehlen, Werner |
Titel: | Active versus passive control of vehicle suspensions - hardware in the loop experiments |
Erscheinungsdatum: | 1994 |
Dokumentart: | Konferenzbeitrag |
Erschienen in: | Burrows, Clifford R. (Hrsg.): The active control of vibration. London : Mechanical Engineering Publ., 1994. - ISBN 0-85298-916-4, S. 93-100 |
URI: | http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:93-opus-80194 http://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/4524 http://dx.doi.org/10.18419/opus-4507 |
Zusammenfassung: | Hardware-in-the-loop simulation is shown to be a valuable tool for designing and testing controllers for active vehicle suspensions. The vehicle is modeled as a multibody system, whereas the electronic and hydraulic parts of the suspension are actuated on a test bed. A comparison between an active and a passive suspension shows higher performance of the active suspension with respect to low frequency excitation. |
Enthalten in den Sammlungen: | 07 Fakultät Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik |
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