Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.18419/opus-8026
Autor(en): Ertl, Thomas
Ruder, Hanns
Allrutz, Ralf
Gruber, Karin
Günther, Michael
Hospach, Frank
Ruder, Margret
Subke, Jörg
Widmayer, Karin
Titel: Interactive control of biomechanical animation
Erscheinungsdatum: 1993
Dokumentart: Zeitschriftenartikel
Erschienen in: Visual computer 9 (1993), S. 459-465. URL http://dx.doi.org./10.1007/BF01888720
URI: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:93-opus-76831
http://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/8043
http://dx.doi.org/10.18419/opus-8026
Zusammenfassung: Physics-based animation can be generated by performing a complete dynamical simulation of multibody systems. This leads to the solving of a complex system of differential equations in which biomechanical results for the physics of impacts are incorporated. Motion control is achieved by interactively modifying the internal torques. Realtime response requires the distribution of the workload of the computation between a high-speed compute server and the graphics workstation by means of a remote-procedure call mechanism.
Enthalten in den Sammlungen:15 Fakultätsübergreifend / Sonstige Einrichtung

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