Browsing by Author "Greis, Miriam"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Investigating conflicts of interests between stakeholders of public display app stores(2013) Greis, MiriamPublic displays showing static content such as news and advertisement are very common, but are often ignored of users expecting them to show uninteresting content. Although applications showing dynamic content which could reduce the display blindness exist, distribution channels and concepts for successfully moderating user-generated content on public displays are still missing. We developed an app store for public displays and analyzed six potential moderation strategies for, in particular, user-generated content. To do this, we conducted an online survey. Survey participants mostly specified that content moderation is necessary and preferred a reactive moderation strategy. Moreover, they expected their messages to appear instantly. Therefore, we developed the UniDisplay application and did an in-the-wild-deployment to investigate the impacts of moderation delays on user behavior. We conducted data and content analyses, observations, a survey and interviews with users of our application. Hence, we can show that already a short delay time of messages (90 seconds) may confuse users and that the delay time is not the only strong factor for posting to a display. On this basis, we built a theoretical concept for integrating content moderation in public display app stores. In the long term, understanding the impacts of moderation strategies for public displays will help to build trust between different stakeholders such as display owners and users. In addition, it will cause public display content to become more dynamic and therefore more interesting for the users.Item Open Access Systemanalyse und Workflowverwaltung eines Frameworks für Cache-effiziente adaptive Simulation(2011) Greis, Miriam; Hackländer, Jessica; Hirmer, PascalDieses Dokument stellt die Ausarbeitung der Fachstudie "Systemanalyse und Workflowverwaltung eines Frameworks für cache-effiziente adaptive Simulation" dar, welche von Mai bis Oktober 2011 stattfand. Die Abteilung "Simulation großer Systeme" des Instituts für Parallele und Verteilte Systeme forscht derzeit an der Entwicklung eines Frameworks für eine effiziente Berechnung von fluiden Strömungen durch poröse Medien. Dabei wurde der Ansatz der Gitterberechnung nach Sierpinski gewählt und das Framework soweit funktionsfähig implementiert. Dieses System enthält jedoch noch Schwachstellen die mit Hilfe dieser Fachstudie behoben werden sollten. Die Fachstudie ist in zwei Teile gegliedert. Der erste Teil umfasst die Analyse des gegebenen Frameworks mitsamt allen Hilfsmitteln, den eingesetzten Programmiersprachen und Werkzeugen. Des Weiteren sollte dabei der angewandte Simulationsprozess selbst mit den im gegebenen System verwendeten Konzepten und Methoden beschrieben werden, um die Problematik des Systems vollständig erfassen zu können. Hierbei sollte ein Nachbau des Systems in einer beliebigen Programmiersprache erfolgen. Der zweite Teil der Fachstudie umfasst Lösungsansätze für die Problematiken des Systems anhand selbst entworfener Prototypen. Mögliche Lösungsansätze sind Präprozessor-Anweisungen, ein Python-Skript und die Erstellung einer Workflow-GUI. Dabei soll das bestehende System nicht ersetzt, sondern dessen Bedienung erleichtert werden. Diese Lösungsansätze sollten untersucht, beschrieben und anschließend mit dem bestehenden System bzw. mit den anderen Lösungsansätzen verglichen werden. Das Ergebnis ist eine Empfehlung des bestmöglichen Lösungsansatzes. Dieses Dokument ist in 5 Kapitel gegliedert. Nach dem Einleitungskapitel befasst sich das darauffolgende zweite Kapitel mit der Analyse des gegebenen Systems. Hierbei werden die Methoden des Simulationsprozesses, die Einsatzgebiete und die eingesetzten Werkzeuge beschrieben. Am Ende dieses Kapitels wird die Problematik des bestehenden Systems geschildert und der Nachbau beschrieben. Das dritte Kapitel beschreibt die verschiedenen Ansätze zur Lösung der beschriebenen Problematik. Die drei Lösungsansätze sind Präprozessor-Anweisungen, ein Python-Skript zur Codegenerierung und eine Workflow-GUI. Anschließend werden diese Lösungsansätze bezüglich verschiedener Qualitäten wie Wartbarkeit, Einfachheit, Erlernbarkeit usw. verglichen. Aus diesen Informationen folgt im letzten Kapitel das Fazit, welches eine Empfehlung über die zu wählende Methode gibt.Item Open Access A systematic exploration of uncertainty in interactive systems(2017) Greis, Miriam; Schmidt, Albrecht (Prof. Dr.)Uncertainty is an inherent part of our everyday life. Humans have to deal with uncertainty every time they make a decision. The importance of uncertainty additionally increases in the digital world. Machine learning and predictive algorithms introduce statistical uncertainty to digital information. In addition, the rising number of sensors in our surroundings increases the amount of statistically uncertain data, as sensor data is prone to measurement errors. Hence, there is an emergent need for practitioners and researchers in Human-Computer Interaction to explore new concepts and develop interactive systems able to handle uncertainty. Such systems should not only support users in entering uncertainty in their input, but additionally present uncertainty in a comprehensible way. The main contribution of this thesis is the exploration of the role of uncertainty in interactive systems and how novel input and output methods can support researchers and designers to efficiently and clearly communicate uncertainty. By using empirical methods of Human-Computer Interaction and a systematic approach, we present novel input and output methods that support the comprehensive communication of uncertainty in interactive systems. We further integrate our results in a simulation tool for end-users. Based on related work, we create a systematic overview of sources of uncertainty in interactive systems to support the quantification of uncertainty and identify relevant research areas. The overview can help practitioners and researchers to identify uncertainty in interactive systems and either reduce or communicate it. We then introduce new concepts for the input of uncertain data. We enhance standard input controls, develop specific slider controls and tangible input controls, and collect physiological measurements. We also compare different representations for the output of uncertainty to make recommendations for their usage. Furthermore, we analyze how humans interpret uncertain data und make suggestions on how to avoid misinterpretation and statistically wrong judgements. We embed the insights gained from the results of this thesis in an end-user simulation tool to make it available for future research. The tool is intended to be a starting point for future research on uncertainty in interactive systems and foster communicating uncertainty and building trust in the system. Overall, our work shows that user interfaces can be enhanced to effectively support users with the input and output of statistically uncertain information.