Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
http://dx.doi.org/10.18419/opus-2879
Autor(en): | Diehl, Patrick |
Titel: | Implementierung eines Peridynamik-Verfahrens auf GPU |
Sonstige Titel: | Implementation of a peridynamic method on GPU |
Erscheinungsdatum: | 2012 |
Dokumentart: | Abschlussarbeit (Diplom) |
URI: | http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:93-opus-75967 http://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/2896 http://dx.doi.org/10.18419/opus-2879 |
Zusammenfassung: | This thesis presents an approach for implementing a Peridynamic technique on a Graphics Processing Unit (GPU). The Peridynamic theory is a non local theory in continuum mechanic, with a focus on discontinuous functions as they arrive in fracture mechanics. The word Peridynamic is the syncrisis of the two Greek words peri = near and dynami = force. The principle of this theory is, that particles in a continuum interact with other particles in a finite distance by exchanging forces. For the implementation on the GPU the Compute Unified Device Architecture (CUDA) is used. |
Enthalten in den Sammlungen: | 05 Fakultät Informatik, Elektrotechnik und Informationstechnik |
Dateien zu dieser Ressource:
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
DIP_3268.pdf | 2,47 MB | Adobe PDF | Öffnen/Anzeigen |
Alle Ressourcen in diesem Repositorium sind urheberrechtlich geschützt.