Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.18419/opus-6459
Langanzeige der Metadaten
DC ElementWertSprache
dc.contributor.authorBraun, Thorstende
dc.date.accessioned2015-04-24de
dc.date.accessioned2016-03-31T10:26:21Z-
dc.date.available2015-04-24de
dc.date.available2016-03-31T10:26:21Z-
dc.date.issued2015de
dc.identifier.other429760191de
dc.identifier.urihttp://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:93-opus-100018de
dc.identifier.urihttp://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/6476-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.18419/opus-6459-
dc.description.abstractThe paper shows how the Theory and Philosophy of Science may contribute to a discipline specific higher education development with focus on the academic teachers' concepts about knowledge, teaching, and learning. It will be reasoned that a thorough reflection on essential scientific traits of any discipline has a purposeful impact on those concepts as well as on the practice of teaching and learning. The paper has been presented on the 10th conference of the International Consortium for Educational Development (ICED) in June 2014 in Stockholm.en
dc.language.isoende
dc.relation.ispartofserieszlw working paper;2015,1de
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessde
dc.subject.classificationHochschuldidaktik , Wissenschaftstheorie , Unterrichtsplanungde
dc.subject.ddc370de
dc.subject.otherTheory of Science , Higher Education Developmenten
dc.titleApplied theory of science in higher education developmenten
dc.typeworkingPaperde
ubs.fakultaetZentrale Universitätseinrichtungende
ubs.institutZentrum für Lehre und Weiterbildung der Universität Stuttgartde
ubs.opusid10001de
ubs.publikation.typArbeitspapierde
ubs.schriftenreihe.namezlw working paperde
Enthalten in den Sammlungen:13 Zentrale Universitätseinrichtungen

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
150421_working_paper_02_APA_6th.pdf1,16 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repositorium sind urheberrechtlich geschützt.