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http://dx.doi.org/10.18419/opus-9227
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DC Element | Wert | Sprache |
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dc.contributor.author | Kleinbach, Christian | - |
dc.contributor.author | Martynenko, Oleksandr | - |
dc.contributor.author | Promies, Janik | - |
dc.contributor.author | Häufle, Daniel F. B. | - |
dc.contributor.author | Fehr, Jörg | - |
dc.contributor.author | Schmitt, Syn | - |
dc.date.accessioned | 2017-09-22T12:11:05Z | - |
dc.date.available | 2017-09-22T12:11:05Z | - |
dc.date.issued | 2017 | de |
dc.identifier.issn | 1475-925X | - |
dc.identifier.other | 493759514 | - |
dc.identifier.uri | http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:93-opus-ds-92446 | de |
dc.identifier.uri | http://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/9244 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.18419/opus-9227 | - |
dc.description.abstract | In the state of the art finite element AHBMs for car crash analysis in the LS-DYNA software material named *MAT_MUSCLE (*MAT_156) is used for active muscles modeling. It has three elements in parallel configuration, which has several major drawbacks: restraint approximation of the physical reality, complicated parameterization and absence of the integrated activation dynamics. This study presents implementation of the extended four element Hill-type muscle model with serial damping and eccentric force-velocity relation including Ca2+ dependent activation dynamics and internal method for physiological muscle routing. | en |
dc.language.iso | en | de |
dc.relation.uri | 10.1186/s12938-017-0399-7 | de |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | de |
dc.subject.ddc | 570 | de |
dc.subject.ddc | 620 | de |
dc.title | Implementation and validation of the extended Hill-type muscle model with robust routing capabilities in LS-DYNA for active human body models | en |
dc.type | article | de |
ubs.bemerkung.extern | Supplementary material is available here: doi:10.5281/zenodo.826209 | de |
ubs.fakultaet | Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik | de |
ubs.fakultaet | Wirtschafts- und Sozialwissenschaften | de |
ubs.fakultaet | Interfakultäre Einrichtungen | de |
ubs.fakultaet | Fakultätsübergreifend / Sonstige Einrichtung | de |
ubs.institut | Institut für Technische und Numerische Mechanik | de |
ubs.institut | Institut für Sport- und Bewegungswissenschaft | de |
ubs.institut | Stuttgart Research Centre for Simulation Technology (SRC SimTech) | de |
ubs.institut | Fakultätsübergreifend / Sonstige Einrichtung | de |
ubs.publikation.seiten | 28 | de |
ubs.publikation.source | BioMedical engineering online 16 (2017), Nr. 109 | de |
ubs.publikation.typ | Zeitschriftenartikel | de |
Enthalten in den Sammlungen: | 07 Fakultät Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik |
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