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http://dx.doi.org/10.18419/opus-4507
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DC Element | Wert | Sprache |
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dc.contributor.author | Rieger, Karl-Josef | de |
dc.contributor.author | Schiehlen, Werner | de |
dc.date.accessioned | 2012-12-12 | de |
dc.date.accessioned | 2016-03-31T08:17:03Z | - |
dc.date.available | 2012-12-12 | de |
dc.date.available | 2016-03-31T08:17:03Z | - |
dc.date.issued | 1994 | de |
dc.identifier.other | 377531677 | de |
dc.identifier.uri | http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:93-opus-80194 | de |
dc.identifier.uri | http://elib.uni-stuttgart.de/handle/11682/4524 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.18419/opus-4507 | - |
dc.description.abstract | Hardware-in-the-loop simulation is shown to be a valuable tool for designing and testing controllers for active vehicle suspensions. The vehicle is modeled as a multibody system, whereas the electronic and hydraulic parts of the suspension are actuated on a test bed. A comparison between an active and a passive suspension shows higher performance of the active suspension with respect to low frequency excitation. | en |
dc.language.iso | en | de |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | de |
dc.subject.classification | Fahrwerk , Radaufhängung , Mehrkörpersystem | de |
dc.subject.ddc | 620 | de |
dc.title | Active versus passive control of vehicle suspensions - hardware in the loop experiments | en |
dc.type | conferenceObject | de |
ubs.fakultaet | Fakultät Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik | de |
ubs.institut | Institut für Technische und Numerische Mechanik | de |
ubs.opusid | 8019 | de |
ubs.publikation.source | Burrows, Clifford R. (Hrsg.): The active control of vibration. London : Mechanical Engineering Publ., 1994. - ISBN 0-85298-916-4, S. 93-100 | de |
ubs.publikation.typ | Konferenzbeitrag | de |
Enthalten in den Sammlungen: | 07 Fakultät Konstruktions-, Produktions- und Fahrzeugtechnik |
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